Maastricht - Heerlen

Flexibility Uitzendbureau Maastricht - Heerlen

046-2077010
Paul Bergs

Paul Bergs

06 - 5432 3275
Ilse Delissen

Ilse Delissen

06 - 2508 7288
Marcello Cardinale

Marcello Cardinale

046 - 2077 010

Flexibility Uitzendbureau Maastricht - Heerlen

Flexibility Uitzendbureau Maastricht - Heerlen op google maps


Wie is Paul Bergs?

In september 2012 heb ik me aangesloten als franchisepartner van de Flexibility Groep. Destijds was ik 33 jaar, in afwachting van ons eerste kind en de crisis beleefde een hoogtepunt. Toch was de formule mij op het lijf geschreven en heb ik de stap genomen. Na 7 jaar te hebben gewerkt binnen grote uitzendconcerns was het tijd om voor mezelf te beginnen. Met name de vrijheid en ruimte om te ondernemen sprak mij aan. Het is erg prettig dat het servicekantoor in Breda voor ondernemers klaarstaat om te helpen bij welke vraag dan ook. Nu, een aantal jaren later, kan ik dan ook zeggen heel blij te zijn dat ik deze stap heb genomen.

Mijn werkwijze kenmerkt zich door een oprechte interesse in mensen. Wat zijn je talenten? Wat zoek je in een baan? Waar word je door gedreven? Waar haal je plezier uit? Ik neem graag ruim de tijd om in een persoonlijk gesprek jouw wensen in kaart te brengen. Het doel van ons gesprek is om ervoor te zorgen dat jij een sollicitatiegesprek krijgt voor een vacature en bij een klant waar je een heel goed gevoel bij hebt. Vervolgens help ik je in de voorbereiding voor het gesprek bij de klant. Je mag van mij betrokkenheid en bevlogenheid verwachten.

Als werkgever heeft u een uitdaging om de best passende kandidaat te vinden voor die lege stoel. Iemand waar u het volste vertrouwen in heeft. Ik kan u ontzorgen in dit zoekproces door een uitgebreide search en screening van kandidaten. De ‘klik’ die u zoekt met een werknemer is niet vindbaar in een cv. Om het juiste type te selecteren kom ik graag bij u langs voor een kijkje in uw keuken en dan gaan we ook in gesprek over de cultuur van uw onderneming. Daarmee kan ik de perfecte match maken.

U kunt mij altijd vrijblijvend bellen. Ik zal ook initiatief nemen om met u in gesprek te komen.


Flexibility Maastricht - Heerlen op Facebook:


Bezoekadres:

DSM Straat 2
6191 NB Beek (lb)


Blijf op de hoogte!

Bent u werkgever en wilt u op de hoogte blijven van de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van personeel en arbeid? Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Flexibility Uitzendbureau Maastricht - Heerlen.

Wil je graag de nieuwste vacatures ontvangen in de mail? Maak dan een Vacature Alert aan en ontvang actuele vacatures die bij jou passen.


Bekijk 38 vacatures van Flexibility Uitzendbureau Maastricht - Heerlen

Vacatures van Flexibility Uitzendbureau Maastricht - Heerlen

  • Sales Support Benelux


    Heerlen|€2500-2800|MBO|40 uur per week 25-04-2018

    Our customer is the market leader in providing innovative diagnostic and therapeutic products and services that enable interventionists and their clinical teams in providing superior patient care. Their focus is "the pursuit of the perfect image" through continuous research and development of new products and technologies - supporting today's...

  • Security Manager in Sittard


    Sittard|MBO, HBO|40 uur per week 25-04-2018

    One of our relations in the Sittard area is looking for a Security Manager. The Security Manager is responsible for all (physical and IT) security matters. You are working on one location.  In this job you need to ensure that the security requirements of outside parties and inside parties are strictly adhered to ensure the...

  • Order Management Specialist EN/NL


    Maastricht|€2300-2900|HBO|40 uur per week 25-04-2018

    Voor onze opdrachtgever in Maastricht, een gerenommeerde speler in Europa, zijn wij op zoek naar een Order Management Specialist EN/NL.  Als Order Management Specialist werk je in een dynamische omgeving. Je hebt een verantwoordelijke baan en bent onderdeel van een commercieel team, waarbij je verantwoordelijk bent voor het volledige...

  • Sales Support medewerker in Heerlen Engels en Duits


    Heerlen|HBO|40 uur per week 25-04-2018

    Doe jij er alles aan om de klant te helpen? Ben jij commercieel ingesteld? En ben jij degene die zijn zaakjes altijd goed op orde heeft en zich helemaal thuis voelt in een hectische internationale omgeving? Dan zijn wij op zoek naar jou!  Voor onze relatie, een internationaal productiebedrijf in Heerlen, zijn wij op zoek naar een...

  • Sales Assistant in Landgraaf


    Landgraaf|MBO|40 uur per week 25-04-2018

    Voor een van onze opdrachtgevers in Landgraaf zijn wij op zoek naar een Sales Assistant. Het betreft een structurele functie voor 40 uur per week.  Ben jij commercieel ingesteld, service- en klantgericht en heb jij tevens een echte talenknobbel? Ben jij daarnaast een echte spin in het web? Dan is deze vacature zeker iets voor...

  • Marketing Specialist in Maastricht-Airport


    Maastricht-Airport|MBO, HBO|40 uur per week 25-04-2018

    For one of our relations in Maastricht-Airport, we're looking for an experienced Marketing and Communication specialist.  The job: The Marketing Communications Specialist is responsible for planning, coordinating and managing marketing activities, projects and programs.  Essential Duties and...

  • Graphic Manual Writer in Maastricht


    Maastricht|HBO|32 uur per week 25-04-2018

    One of our clients is looking for a new colleague in Maastricht who is familair with designing or writing manuals and labels  In this new Position they are looking for an allround employee who is specialized in graphic design. He or she will be coordinating the process of making the labels who are being placed on the products. This...

  • Meewerkend Voorman productie en assemblage


    Sittard|€2500-3000|LBO, MAVO, VMBO, MBO|40 uur per week 25-04-2018

    Voor één van onze opdrachtgevers in Sittard zijn wij op zoek naar een Meewerkend Voorman/Supervisor. Het betreft een structurele functie voor 40 uur per week.  In deze functie zorg jij er samen met je team voor dat de kwaliteit en kwantiteit van de assemblage afdeling optimaal is en blijft. Samen met je team assembleer je onderdelen...

  • Manager planning en logistiek Food productie


    Maastricht|HBO|40 uur per week 25-04-2018

    Manager Planning en Logistiek  In deze rol geef je leiding aan de medewerkers van de afdelingen Bedrijfsbureau en Logistiek en ben je eindverantwoordelijk voor een optimale goederenstroombesturing in termen van kosten, servicegraad, voorraadhoogte en operationele efficiency. De goederenstroombesturing bestaat onder andere...

  • Orderpicker in Landgraaf


    Landgraaf|LBO, MAVO, VMBO|40 uur per week 25-04-2018

    Voor onze relatie in Landgraaf, een internationale speler in de food-industrie, zijn wij per direct op zoek naar fulltime orderpickers.  In een team van ongeveer 40 collega's, zorg je ervoor dat alle winkels en groothandels hun bestelde producten ontvangen. Samen met je team zorg je voor het picken van de orders met een picklijst en...

  • English Customer Service Representative


    Maastricht Airport|HBO|40 uur per week 24-04-2018

    For one of our relations in Maastricht-Airport, we're looking for an English speaking Customer Service representative. In this job, you're responsible for providing customer service support for customers and sales representatives.  Responsibilities: Promptly answer incoming customer calls and e-mails to place orders for...

  • Marketing Specialist digital lead campagnes in Echt


    Echt|€3250-4250|WO, HBO|32 uur per week 24-04-2018

    Voor één van onze relaties te Echt zijn wij op zoek naar een ambitieuze Marketing Specialist met focus op digital lead-generation.  Over de functie: In deze functie ben je het verlengstuk van het vermarkten van een aantal productgroepen. Daarnaast heb je een belangrijke rol in het maken en begeleiden van digitale lead campagnes voor...

  • Ondernemers gezocht in heel Limburg, flexibel, geen inleggeld


    Limburg|MBO, LBO, MAVO, VMBO|40 uur per week 24-04-2018

    Ben jij iemand die het lastig vind om werk en privé te combineren? En ben je daarnaast een persoon die graag zijn eigen planning maakt? Of ben je misschien gepensioneerd maar wil je niet stil zitten??(Ongewild) werkeloos en sta je op een twee-splitsing voor een switch in je arbeidskeuze?? Dan lees gerust verder want dit kon wel eens iets voor jou...

  • Customer Service Representative in Maastricht Airport


    Maastricht-Airport|MBO|40 uur per week 24-04-2018

    Do you love a challenge? Are you at your best in a dynamic environment where you have to work with deadlines? Are you looking for a new job in which you have contact with customers in multiple languages? Then please take a look at this job!  For one of our relations in Maastricht-Airport, we're looking for a Customer Service...

  • Deployment Engineer in Sittard


    Sittard|HBO|40 uur per week 24-04-2018

    Wil jij werken in een dynamische omgeving met veel nieuwe uitdagingen? Ben jij graag bezig met de nieuwste technologie en heb je innovatiedrang? Zoek dan niet verder en neem contact op met ons.  Voor onze opdrachtgever in Sittard zijn wij op zoek naar een Deployment Engineer/ ICT Engineer. Binnen de afdeling Operations zul je starten...

  • Medewerker Klantenservice gezondheidszorg in Maastricht


    Maastricht|MBO|28 uur per week 24-04-2018

    Voor Medireva in Maastricht zijn wij op zoek naar fulltime en parttime medewerkers voor hun klantenservice afdeling.  Werkzaamheden: Je beantwoord telefonisch vragen van klanten; Je zorgt voor administratieve verwerking en eventuele opvolging van deze vragen; Je verwerkt orderaanvragen die je telefonisch of per email...

  • Franstalig commercieel medewerker te Sittard


    Sittard|MBO|40 uur per week 24-04-2018

    De nadruk in deze rol ligt op het commerciële stuk. Je bent de contactpersoon voor vragen vanuit onze Franse klanten, met als doel het realiseren van een optimale klanttevredenheid. Ook ben je het 1e aanspreekpunt en het 1e commerciële contact voor onze key-accountmanager Frankrijk. Tevens zul je facturen maken en controleren, maar ook...

  • German Customer Service representative Maastricht Airport


    Maastricht Airport|€2400-2500|HBO|40 uur per week 24-04-2018

    For one of our relations in Maastricht-Airport, we're looking for a German Customer Service representative. In this job, you're responsible for providing customer service support for customers and sales representatives.  Responsibilities: Promptly answer incoming customer calls and e-mails to place orders for...

  • Logistic Officer Order Management in Maastricht


    Maastricht|€2300-2900|HBO|40 uur per week 24-04-2018

    The candidate needs to have a background as, for example, a sales support employee or CS logistics employee. You need to have some notice of shipping and Incoterms, etc. You will be preparing and confirming transport documents. And you need to have experience with working in an International company. The company is supplying only the (big) farmer...

  • Magazijnmedewerker voor vaste baan in Maastricht-Airport


    Maastricht-Airport|LBO, MAVO, VMBO, MBO|40 uur per week 24-04-2018

    Voel jij je helemaal thuis in de logistiek? Ben jij op zoek naar een leuke en afwisselende fulltime baan in een klein team? Dan zijn wij op zoek naar jou!  Voor onze opdrachtgever, een medisch bedrijf in Maastricht-Airport, zijn wij op zoek naar een allround Magazijnmedewerker. In deze functie ben je de hele dag bezig en sta je...

  • Logistic Customer Service Representative Russian


    Maastricht-Airport|HBO|40 uur per week 24-04-2018

    We're looking for a logistic Customer Service Representative in Maastricht-Airport, with knowledge of the Russian language. Our relation is an international company specialised in healthcare products.  In the position of Logistic Customer Service Representative, you are responsible for providing customer service support for customers...

  • Technical support German in Sittard


    Sittard|MBO|40 uur per week 24-04-2018

    SCALA EMEA is hiring a Technical support representative to provide technical support for Digital Communication solutions based on the Scala technologies.  This Technical support representative position is based at our EMEA Support Center at Sittard, The Netherlands . The Technical support representative will serve as a technical...

  • Technisch Medewerker met kennis Franse taal in Echt


    Echt|€1900-2200|MBO|40 uur per week 24-04-2018

    Voor één van onze opdrachtgevers in Echt zijn wij op zoek naar een Technisch Medewerker. Het betreft een structurele functie voor 32-40 uur per week. Vanwege de toenemende drukte is men op zoek naar een nieuwe collega ter uitbreiding van het huidige team.  De werkzaamheden bestaan uit:  Monteren en repareren van douchecabines en...

  • Medewerker Import & Export


    Echt|€2700-3000|MBO|24 uur per week 24-04-2018

    Voor een van onze relaties zijn we op zoek naar een ervaren im- en export medewerker. Iemand die al wat werkgevers heeft gezien en toe is aan een volgende stap. Ze zoeken iemand die, door middel van ervaring of opleiding, weet wat een import- en export proces inhoudt.  Deze relatie is werkzaam in de beveiiligingsbranche. In eerste...

  • Administratief Facilitair Medewerker in Heerlen


    Heerlen|€2000-2300|MBO, HBO|32 uur per week 24-04-2018

    Voor een relatie in Heerlen zijn wij op zoek naar een Administratief Facilitair Medewerker. In deze functie ondersteun je de facilitair manager en ben je allround.  De werkzaamheden omvatten o.a.: gebouwenbeheer administratieve ondersteuning receptie werkzaamheden technische huismeester werkzaamheden (o.a....

  • Customer support luxe jachten duitstalig


    Maasbracht|MBO|24 uur per week 24-04-2018

    Wil jij werken aan een sterk merk? Ben je iemand die veel taken door mekaar kan utivoeren? Spreek je zeer goed Duits? Werk je gestructureerd en kun je goed prioriteren? Én heb je ook nog eens een commercieel randje? Dan hebben we wellicht een interessante vacature voor je!  Contact houden, hen ondersteunen en het verlenen van excellente...

  • Medewerker Technical Department


    Kerkrade|€2000-2600|MBO|40 uur per week 23-04-2018

    Voor één van onze opdrachtgevers in Kerkrade zijn wij op zoek naar een Medewerker Technical Department. Het betreft een structurele functie voor 40 uur per week.  Je maakt deel uit van het Technical Department team, bestaande momenteel uit 30 medewerkers met de disciplines audio-, licht- en videotechniek. Je kerntaak is het uitvoeren van...

  • Marketing en communicatie manager Heerlen


    Heerlen|€3900-4400|HBO|40 uur per week 23-04-2018

    For one of our clients we are lookign for an experienced marketing manager. He or she has a proven track record of being succesfull in this role for at least 5 years.  Marketing Communications Manager (1 fte)  In this position you initiate and drive all marketing communication aligned with company strategy and in support of...

  • French Customer Service Administrator in Maastricht


    Maastricht|MBO|40 uur per week 23-04-2018

    Our relation is a global manufacturer of medical devices. For their Maastricht office, we're looking for an Arabic speaking Customer Service Administrator.  In this job you will spend your time searching for information, contacting customers, confirming device locations and assisting the field teams by making appointments for customer...

  • Franstalig Customer Service medewerker in Weert


    Weert|€2700-2900|MBO, HBO|40 uur per week 21-04-2018

    Voor één van onze relaties in Weert zijn wij per direct op zoek naar een Customer Service medewerker voor de Benelux-markt.  In deze rol ben je verantwoordelijk voor het orderproces vanaf het moment dat de order binnen is. Je hebt dus voornamelijk contact met (interne) klanten zoals: productie, inkoop, planning, logistiek. Je hebt vooral...

  • Assistent warehouse manager


    Heerlen|MBO|40 uur per week 20-04-2018

    Voor een van onze opdrachtgevers in Heerlen zijn wij op zoek naar een assistent warehouse manager (M/V).  Je komt te werken in het magazijn van een middelgrote organisatie met collega's van verschillende nationaliteiten (voornamelijk Nederlands en Duits).  Je taken bestaan o.a. uit: Boeken en controleren van...

  • Logistiek Administratief Medewerker


    Maastricht-Airport|€2500-2500|MBO|40 uur per week 20-04-2018

    Voor één van onze opdrachtgevers op Maastricht-Airport zijn wij op zoek naar een Logistiek Administratief Medewerker. Het betreft een structurele functie voor 40 uur per week waarbij je direct in dienst treedt bij onze opdrachtgever. Je komt te werken in een volcontinu-dienst.  Jouw verantwoordelijkheden in deze functie: Je...

  • Receptioniste backoffice in Maastricht-Airport


    Maastricht-Airport|€2200-2400|MBO|40 uur per week 20-04-2018

    Voor één van onze relaties in Maastricht-Airport, zijn wij op zoek naar een receptioniste die ervaring heeft met het boeken en managen van (vlieg) tickets. Én ervaring heeft met facturatie in Excel. Mocht je nu werken als receptionist(e) of werk je in de hotellerie, dan zou dit ideaal zijn.  Het betreft een functie voor 40 uur per...

  • Logistic Customer Service Representative


    Kerkrade|MBO, HBO|40 uur per week 20-04-2018

    For one of our relations in Kerkrade (Limburg), we're looking for an English speaking Logistic Customer Service Representative.  About the role: Serve the need of global distributors regarding order fulfillment, invoicing and shipping. Manage order handling, arrange for freight and prepare applicable documentation for export...

  • IT Specialist/ Systeembeheerder in Sittard


    Sittard|HBO|40 uur per week 20-04-2018

    Voor één van onze opdrachtgevers in de regio Sittard, zijn wij per direct op zoek naar een IT Support medewerker.  Wij zijn op zoek naar een professional die verantwoordelijk is voor de hardware en software systemen die onderdeel zijn van de infrastructuur van de organisatie. Binnen deze functie heb je de verantwoordelijkheid om jouw...

  • Magazijnmedewerker


    Echt|€1900-2000|MBO|32 uur per week 20-04-2018

    Voor één van onze relaties in Echt zijn wij op zoek naar een Allround Magazijnmedewerker. In deze rol werk je zelfstandig en zorg je ervoor dat het magazijn georganiseerd en efficiënt blijft.  Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit: Coördineren van de ontvangst van in containers binnengekomen stukgoederen Sorteren en...

  • Salarisadministrateur


    Roermond|€3200-4250|MBO, HBO|40 uur per week 20-04-2018

    Voor één van onze opdrachtgevers in Roermond zijn wij op zoek naar een Salarisadministrateur. Het betreft een structurele functie voor 40 uur per week.  De salarisadministrateur die wij zoeken zal na een inwerkperiode het gehele proces van de salaris- en personeelsadministratie uitvoeren voor de klanten die aan hem/haar zijn toegewezen....

  • Nordic speaking Customer Service Administrator in Maastricht


    Maastricht|MBO|40 uur per week 20-04-2018

    Our relation is a global manufacturer of medical devices. For their Maastricht office, we're looking for a Nordic speaking Customer Service Administrator.  In this job you will spend your time searching for information, contacting customers, confirming device locations and assisting the field teams by making appointments for customer...


Vacatures in de buurt van "Beek"

Nieuws van Flexibility Uitzendbureau Maastricht - Heerlen

3 tips om aantrekkelijk te blijven voor de snel veranderende arbeidsmarkt

Dat de Nederlandse economie weer aantrekt is te merken aan verschillende factoren. Er is meer werk dan beschikbare mensen om alle vacatures op te vullen. Uit een prognose van het UWV blijkt dat er dit jaar 1.080.000 vacatures ontstaan die bij bedrijven moeten worden opgevuld. Als je bedenkt dat er in 2018 380.000 geregistreerde werklozen zijn begrijp je waarom vacatures lang openstaan. Het feit dat bedrijven relatief hoge eisen stellen aan kandidaten bij het opvullen van vacatures versterkt deze ontwikkeling.

Keep learning

Bron foto: Pexels

Toch is de verwachting dat het aantal banen in 2018 zal toenemen met 165.000. Dit is goed nieuws voor jou als je op zoek bent naar een baan. Vooral in de horeca (26%) en zakelijke dienstverlening (22%) neemt het aantal banen flink toe. Zoek je werk in de administratie of in de financiële dienstverlening? Dan is het lastiger om een baan te vinden omdat technologische ontwikkelingen (zoals automatisering en digitalisering) in deze branches steeds belangrijker worden. Computers gaan steeds meer het werk van mensen overnemen. Het vinden van je oude vertrouwde baan word daardoor moeilijker. Dit kan frustrerend zijn wanneer je graag aan de slag wilt. Gelukkig zijn er verschillende manieren om weer aan het werk te komen.

  1. Omscholing

Door omscholing naar een ander beroep geef je jezelf weer volop ontwikkelingsmogelijkheden en baankansen. Daarbij is het wel belangrijk dat je je omschoolt naar iets dat je leuk vindt om te doen.  Wanneer je niet precies weet wat je leuk vindt kun je op onderzoek uitgaan en je laten informeren over verschillende beroepen. Ook kun je een beroepentest doen of een loopbaancoach inschakelen. Wanneer je voor jezelf helder hebt wat voor baan je leuk vindt kun je informatie inwinnen over dit beroep en eventueel een cursus, avond- of thuisstudie volgen om zo de kennis en vaardigheden te vergaren die je nodig hebt. Naast dat het je baankansen verhoogt, maakt het de overstap naar ander werk ook gemakkelijker.

  1. Flexibiliteit

Ook flexibiliteit wordt steeds belangrijker. Steeds meer organisaties vragen van medewerkers kennis en vaardigheden die buiten de eigen functieomschrijving vallen. Het gaat niet meer alleen om scholing en werkervaring, maar ook om hoe je om kunt gaan met veranderingen in de organisatie en haar omgeving. De soft skills worden dus steeds belangrijker. Wanneer je kunt aantonen dat je flexibel bent zullen werkgevers dit als een grote pré beschouwen.

  1. Blended Learning

Om mee te kunnen blijven doen op de arbeidsmarkt is het belangrijk om jezelf te blijven ontwikkelen. Vooral omdat (technologische) ontwikkelingen zich in een rap tempo opvolgen. Blended learning speelt hierin een belangrijke factor, omdat in steeds meer beroepen gebruik wordt gemaakt van technologische hulpmiddelen. Wanneer je weet hoe je met die technologie om moet gaan kun je jezelf gemakkelijker onderscheiden van anderen. Je bent aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt omdat je kennis hebt en vaardig bent in zowel de traditionele manier van werken (onderhouden van (klant) relaties en het bedenken van creatieve oplossingen) als handig bent met nieuwe (technologische) werkmethoden.

Hopelijk maken deze tips het gemakkelijker voor je om een passende baan te vinden. 

Ben je tevreden met onze service? Laat het ons weten via een recensie op Google Mijn Bedrijf. Klik daarvoor HIER

Dit zijn de do’s en dont’s bij social recruitment

Social recruitment - do's en dont's

Social media speelt een steeds belangrijkere rol bij het werven en inhuren van personeel. Dat is ook niet zo gek, want door het bereik dat met social media mogelijk is ontstaat er een ruimere kaartenbak voor u om kandidaten uit te halen.

Hieronder vindt u enkele belangrijke do’s en dont’s die u helpen om social recruitment goed in te zetten.

Do’s

1. Employer branding steeds belangrijker

Potentiële kandidaten volgen uw bedrijf steeds vaker online. Op die manier willen ze zich graag een beeld vormen over het bedrijf. Wanneer uw bedrijf online goed vindbaar is en een positief beeld achterlaat kan dit ervoor zorgen dat een kandidaat uiteindelijk besluit te solliciteren op een openstaande vacature in uw organisatie.

Door uzelf als aantrekkelijke werkgever te positioneren kunt u enerzijds uw naamsbekendheid verhogen en anderzijds daarmee openstaande vacatures opvullen.

Uit onderzoek van Mr. Work blijkt dat bedrijven voornamelijk actief zijn op LinkedIn (92%) en Facebook (72%). Daarnaast maken organisaties gebruik van Werving & Selectie bureaus (69%).

Wervingskanalen bedrijven

Bron: Mr Work

2. Toename van video, chatbots en berichtenapps

Hoewel online allerlei informatie over kandidaten kan worden gevonden, mag de persoon achter het CV niet worden vergeten. Een LinkedIn profiel kan een eerste indruk geven, maar dit vertelt nooit het hele verhaal. Daarom zetten steeds meer bedrijven in op het gebruik van video, chatbots en berichtenapps . Door kandidaten een sollicitatievideo van zichzelf te laten opnemen krijgen recruiters en HR professionals een duidelijker beeld van de kandidaat. Chatbots en berichtenapps worden steeds vaker ingezet om in direct contact te staan met potentiële kandidaten. Dit helpt hen een representatief beeld te vormen van een kandidaat. Het betrekken van kandidaten bij uw organisatie wordt dus steeds belangrijker om op in te zetten.

Dont’s

1. Kandidaten werven zonder een gedegen social media strategie

Om social recruitment succesvol in te zetten is het van belang om te weten dat niet alleen HR professionals en recruiters online screening toepassen. Potentiële kandidaten gaan online ook op zoek naar informatie over uw organisatie. Wanneer er net zoals bij onvolledige of niet ingevulde LinkedIn profielen van kandidaten, online weinig informatie over uw organisatie te vinden is kan dat een reden zijn voor kandidaten om af te haken. Het opstellen van een gedegen social media strategie is essentieel voor het vinden van talent.

2. Niet investeren in online netwerken

Potentiële kandidaten betrekken bij uw organisatie wordt steeds belangrijker. Ook wanneer ze nog niet specifiek op zoek zijn naar een baan. Online netwerken speelt hierin een belangrijke rol. Het biedt namelijk de mogelijkheid interessante relaties te leggen met potentiële kandidaten (voor de toekomst). Wanneer hier niet in wordt geïnvesteerd is het veel lastiger geschikt personeel/ambassadeurs te vinden voor uw organisatie.

3. Generieke berichten plaatsen

Een geschikte kandidaat vinden voor een openstaande vacature is niet altijd gemakkelijk. Om de kans zo groot mogelijk te maken is het van belang om de vacature op de goede plekken uit te zetten. Het plaatsen van generieke berichten is niet aan te raden. Beter is om de boodschap specifiek af te stemmen op de doelgroep die u wilt bereiken.

Bent u tevreden met onze service? Laat het ons weten via een recensie op Google Mijn Bedrijf. Klik daarvoor HIER


Weet u waar u in 2018 op moet letten bij het inhuren van (nieuw) personeel?

In 2018 veranderen er enkele zaken wat betreft het inhuren van (nieuw) personeel. We willen u graag op de hoogte brengen van de belangrijkste wijzigingen zodat u een goede start maakt aan het begin van het nieuwe jaar.

Blij personeel

Veranderende wet- en regelgeving

Vanaf 1 januari 2018 is de wet- en regelgeving op specifieke onderdelen gewijzigd. Zo is het onderscheid in leeftijd verdwenen. In vacatures mag niet langer specifiek worden geworven naar jongeren of ouderen. In het verleden werd dit wel gedaan om zo jeugdwerkeloosheid en/of ouderenwerkloosheid terug te dringen.

Een andere belangrijke wijziging is dat er een einde is gekomen aan de sollicitatieplicht voor medewerkers die een aanvullende werkloosheidsuitkering krijgen. De sollicitatieplicht stopt voor hen omdat zij, weliswaar tegen een lager loon dan voorheen, aan het werk zijn. Hierdoor kunnen ze hun werkloosheidsuitkering stop zetten, waardoor tevens de eis van verplicht solliciteren vervalt.

Trends en ontwikkelingen

De huidige krapte op de arbeidsmarkt maakt het lastiger om geschikt personeel te vinden en vast te houden. Uit onderzoek van ADP, Performa HR en Berenschot blijkt dat bedrijven voor dit jaar een wervingstekort verwachten van 63%. Dit was afgelopen jaar 56% In Limburg wordt er voor dit jaar een tekort verwacht van 46%. Hoe groot de wervingsproblemen zijn verschilt dus per regio. Ook per sector en functie zijn er verschillen te zien (zie infographic).

Aantrekkelijk werkgeverschap kan ervoor zorgen dat het gemakkelijker wordt om deze wervingsproblemen het hoofd te bieden. Zo kan het aanbieden van hogere lonen en andere secundaire arbeidsvoorwaarden aan (toekomstige) medewerkers stimulerend werken.

Wanneer er in specifieke vakgebieden (Techniek, ICT) sowieso al een structureel tekort is aan personeel, kan het helpen om in te zetten op het moderniseren van CAO’s. Ook deze maatregel moet het gemakkelijker maken om aan het juiste personeel te komen. Door meer maatwerk te bieden, medewerkers zelf te laten kiezen hoe ze hun primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden willen indelen en meer in te zetten op de duurzame inzetbaarheid van medewerkers moet de krapte op de arbeidsmarkt gemakkelijker het hoofd kunnen worden geboden.

In een tijd van krapte wordt de rol van de HR professional nog belangrijker. Ze zijn niet alleen onmisbaar in de zoektocht en werving van geschikt nieuw personeel. Ook bij het vasthouden van bestaand personeel spelen zij een belangrijke rol. Door (nieuwe) medewerkers opleidingen aan te bieden of werkzaamheden en verantwoordelijkheden te geven die bij hun persoonlijke ontwikkeling passen wordt het gemakkelijker personeel te krijgen en te behouden.

Bent u op zoek naar een passende kandidaat voor een openstaande vacature? Wij helpen u graag! Laat ons weten wie u precies zoekt dan gaan wij voor u aan de slag! HIER kunt u contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Team Flexibility/Paul Bergs


Zó kun je jezelf onderscheiden tijdens een sollicitatiegesprek

Hoog op je verlanglijstje voor sinterklaas staat een nieuwe baan. Leuk al die cadeaus, maar het liefste ga je weer aan de slag bij een leuk bedrijf. Hoe zorg je ervoor dat wanneer je op gesprek mag, je een goede indruk achterlaat? Je wilt immers dat ze voor jou kiezen.

Om goed beslagen ten ijs voor de dag te komen ga je online op zoek naar meer informatie over het bedrijf. Wat doen ze precies? Hoeveel mensen werken er? Misschien kijk je ook al op LinkedIn om te kijken wie er tijdens het gesprek tegenover je zit.

In je hoofd neem je het gesprek al door. Wat voor vragen gaan ze stellen en wat voor antwoorden ga je daarop geven. Om écht indruk te maken is het belangrijk jezelf te onderscheiden van andere sollicitanten die zijn uitgenodigd voor een gesprek. Hoe doe je dat?

Zoek een haakje

Wat vaak goed werkt is om op zoek te gaan naar gemeenschappelijke interesses tussen jou en degene die het sollicitatiegesprek doet. Wonen jullie allebei in dezelfde plaats, beoefenen jullie dezelfde sport etc. dan helpt je dat bij het gesprek. Beginnen met een ‘casual talk’ over deze gemeenschappelijke interesse(s) kan vaak de spanning wegnemen en je op je gemak stellen, waardoor de rest van het gesprek ook gemakkelijker kan verlopen.

Stel vragen

Bedenk dat het een sollicitatiegesprek is. Dit betekent dus dat niet alleen de recruiter, HR manager, of wie dan ook aan jou vragen stelt, maar dat jij ook vragen kunt stellen. Ook hiermee laat je een positieve indruk achter omdat je je hebt verdiept in de organisatie en je geïnteresseerd bent in wat ze doen. Zorg er wel voor dat je vragen stelt waar je oprecht een antwoord op wilt weten, want anders kan het geforceerd overkomen. Dát werkt niet in je voordeel.

Laat je expertise zien

Tijdens je sollicitatiegesprek laten zien wat je weet kan helpen om die mooie baan binnen te slepen. Zo toon je aan dat je kennis van je vak hebt en dat je een geschikte kandidaat bent voor de baan, maar overdrijf het niet.

Wanneer er tijdens het gesprek gesproken wordt over werkervaring, gaat het vaak over vaardigheden en kennis die je in eerdere banen hebt opgedaan. Durf breder te denken door ook vrijetijdsbesteding zoals sport, hobby’s et cetera erbij te betrekken. Vraagt de functie om leidinggevende ervaring en coach je in het weekend een voetbalteam? Of heb je als content maker een succesvolle blog en zoeken ze in een vacature naar iemand die goed kan schrijven? Deel dit soort informatie tijdens het gesprek.

Heb je binnenkort weer een sollicitatiegesprek? Hopelijk helpen één of meerdere van bovenstaande tips je om die leuke baan binnen te slepen.


Vacature Inside Sales Representative in Heerlen

Vacature Magazijnmedewerker in Maastricht-Airport

 

Voucher vacaturevideo

 

Flexibility Zuid-Limburg gaat van start met vacature video’s
Dé nieuwe manier van recruitment

Beek – Een beeld zegt meer dan duizend woorden, zo dacht ook Paul Bergs. De franchisedirecteur van Flexibility Zuid-Limburg start binnenkort, vanuit zijn kantoor in Beek, met het opnemen en actief promoten van vacature video’s. Mede door zijn jarenlange ervaring weet Paul dat het steeds moeilijker is om de juiste kandidaat te vinden. Daarom heeft het werving- en selectie proces een nieuwe aanpak nodig. Een aanpak die, zowel de werkzoekende als de klant, voorziet van een optimale dienstverlening. 

Het idee voor de vacature video kwam voort uit de zoektocht naar een vernieuwende manier van recruitment om de interesse van werkzoekenden te wekken. “Het hele recruitmentproces komt soms een beetje oubollig op mij over”, zegt Paul. “Met de technologie van tegenwoordig moeten we niet meer hopen op post & pray, maar kunnen we actief op zoek gaan naar die ene juiste kandidaat voor de vacature.” 

Het is algemeen bekend dat de aandacht steeds meer verschuift richting video en social media. Dat blijkt niet alleen uit de toename van het aantal video uitingen van bijvoorbeeld grote bedrijven, maar ook in de toename van het aantal vloggers verspreid over verschillende kanalen. Het kanaal Youtube, waar het hele concept draait om het plaatsen, streamen en bekijken van video’s, was eerder nog nooit zo populair onder generatie Y & Z.

Bij het opzetten van een nieuwe vacature werkt Flexibility Zuid-Limburg altijd met een recruitmentplan. Paul vindt dit een fijne manier van werken. “Aan de hand van het recruitmentplan hebben we snel helder naar welke persoon we op zoek zijn. Zodra dit profiel is opgesteld kijken we naar het beste kanaal om die persoon te bereiken. Met het inzetten van de nieuwe vacature video spreken we een nieuw publiek aan en maken we de lijnen van communicatie een stuk korter. Nieuwe technieken zijn beschikbaar en wij maken hier graag gebruik van.”

 

Wat moet u doen?

U mailt of belt ons voor een korte afspraak. Dit kan naar zuidlimburg@flexibility.nl of 0462077010. Dan komen we op locatie langs om het vacatureprofiel op detailniveau te bespreken. Eerst maken wij een recruitment plan om daarna samen met het camerateam een korte film te maken van max. 45 seconden. Deze video wordt gepresenteerd door ons en is in naam van Flexibility. Hierin presenteren we de vacature op de werklocatie en in de studio. Uiteraard gebruiken we professionele apparatuur en heeft u altijd de mogelijkheid om zaken aan (te laten) passen. Bij uw goedkeuring gaat die “viral”.

 

In samenwerking met ons marketingbureau gaan we de video sponsoren op de “socials”. Middels de eerder gemaakte online doelgroep bepaling kunnen we heel gericht de juiste kandidaat benaderen. Op deze manier zijn we vernieuwend en kunnen we een nieuwe en grotere doelgroep aanspreken.

 

Bij vragen sta ik of 1 van mijn collega’s voor u klaar.

 

 

Ondernemersdag 2017

Paul Bergs neemt de prijs in ontvangst 'Ondernemer van het jaar' van Flexibility. Gefeliciteerd Paul!



Voorzichtig herstel Limburgse arbeidsmarkt

Er komt dit jaar een eind aan de sterke toename van het aantal WW-uitkeringen in Limburg.

Dat voorziet het werkbedrijf UWV in de arbeidsmarktprognose voor 2014 en 2015.
Landelijk blijft het aantal uitkeringen wel nog stijgen.

 

Explosieve toename
Het aantal WW-uitkeringen in Limburg groeide de afgelopen jaren nog explosief: van 19.700 eind 2011 tot 29.600 eind 2013. Dat is een toename van 51%.

 

Krimp stagneert
Volgend jaar komt er een eind aan de aanhoudende krimp van de werkgelegenheid in Limburg. Voor dat jaar voorspelt het UWV een stabilisatie. Dit jaar al gaat het aantal vacatures vanuit het bedrijfsleven toenemen. Maar bij de overheid moet ook de komende tijd nog rekening gehouden worden met banenverlies.

 

Daling werkgelegenheid houdt nog aan
Anders dan in de rest van het land - waar de werkgelegenheid vanaf 2015 weer groeit - gaan in Limburg het komende anderhalf jaar nog redelijk veel banen verloren. Vooral in de zorg en bij het openbaar bestuur. Daarnaast lijdt ook de industrie nog onder de naweeën van de crisis. In 2015 is de verwachte daling van het aantal banen wel een stuk minder dan in 2014.

Bron: www.L1.nl